CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Bilder på innehållet i er humidor! |
Skrivet av: | Daniel P |
Tid: | 2006-03-11 19:07:57 |
Just fått hem en laddning från LL, så jag passar på att visa upp mitt innehav på samma gång i denna tråd, har varit tyst länge från mig nu: José Martí (Nicaragua) Robusto Extra (Maduro). José Martí (Nicaragua) Petit Lancero. Joya de Nicaragua (Nicaragua) Toro (Maduro). Leon Jimenes Seconds (Dominican) Gran Corona. Leon Jimenes Seconds (Dominican) No. 1. Mayorga (Nicaragua) Churchill (Maduro). Occidental Havana Sun Grown (Dominican) Churchill. www.spectra.se/2006-03/leverans_2006-03.jpg ------------------ Sedan finns en del i de andra humidorerna sedan tidigare: * Humidor 1 (Palermo, 65-68% RF). Min första humidor. I botten ligger 2 st Joya de Nicaragua som legat sedan hösten 2004. Tyvärr försvann de första innan jag hunnit notera något, så dessa två ska få bilda underlag för kommande rescension. I övrigt så återfinns OFCC, ERdM Robusto Suprema (oscuro), Honduran Factory Corojos (Honduras) Toro (Maduro), Maria Mancini (Honduras) Magic Mountain (Maduro), Consuegra #30, #? (Anders F, hjälp!), L. Lynn Corojjo Sun grown, L.Lynn Dominican Special Selection (Dominican) Toro, och... är det en Fonseca eller José Martí jan ser? Osäker när jag tittar på bilden själv, är inte hemma nu... (Ber om ursäkt för att bilden har dålig kvalitét) www.spectra.se/2006-03/humidor_1.jpg * Humidor 2 (Bally II, 65-68% RF). Här syns sorterna klart bättre, dock så många olika eftersom det mesta på bilden bara är singlar. I lådan skymtar man de 2 paren av Cuesta-Rey Centro Fino (Sun grown) (Dominican) som inhandlades hos Bosse i Malmö, Leon Jimenes Seconds (Dominican) Robusto och till höger i lådan Consuegra #72 (tack Frazze!). www.spectra.se/2006-03/humidor_2.jpg * Humidor 3 & 4 (Plastlådor ~70% RF). Här återfinns mestadels det som jag har tänkt förvara åtminstone ett år, men successivt så blir det mer och mer plockande ur dessa lådor... Här ser ni själva vad som finns, de vita i vänsra lådan är senaste chansningen från LL: Factory Direct Bundles (Nicaragua) Toro. Absolut kassa, får ligga där något år innan jag testar igen. I högra lådan ligger bland löspluggen även ett par Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) och Hoyo de Monterrey (Honduras) No. 50 Exquisit (Maduro). www.spectra.se/2006-03/humidor_3_&_4.jpg Här den humidor som jag köpte på utförsäljningen på tradcon.se här i stan för några veckor sedan: www.spectra.se/2006-03/resehumidor.jpg ------------------ Totala innehavet har ökat fort sista året, innan var det minsann inte så här välfyllt i humidorerna. Svävar som på moln hemma nu. Kunde inte låta bli att fixa lite ljud till balkongen när jag ändå höll på hemma också, tog ett par bilder - så jag kan lika väl visa lite hur jag har det också, så här bor jag: www.spectra.se/2006-03/inglasad_balkong.jpg www.spectra.se/2006-03/vardagsrummet.jpg Nu får jag väl inbrott inom kort förståss... *huga* ![]() Frazze, kommer prover på en del av det nyanlända nästa vecka ![]() |