Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:
Skrivet av: Lars
Tid: 2006-11-23 11:01:56

Det partiet skulle i vart fall inte jobba i medvind om man säger så.

Jag har f ö haft en dialog med en politiker i frågan om rökförbudet (främst möjligheten att införa undantag för medlemsklubbar och ställen utan anställda). Utan att gå in på detaljer kan jag säga att denne i sak vitsordade det rimliga i att ett sådant undantag skulle finnas, men såg små möjligheter att detta skulle vinna tillräckligt gehör för ändring av lagstiftningen.

Även om man inte går så långt att man bildar ett parti, skulle det väl inte vara orimligt att driva liknande frågor i någon intresseorganisation (minns t ex Bengt Östhes Smokepeace). Hur detta arbete skulle bedrivas utan att misstänkliggöras för att gå tobaksindustrins ärenden vet jag inte, men jag måste erkänna att tanken lockar mig lite. 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:08:05 den 23 november 2006Peter CCL H...........
      N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:18:20 den 23 november 2006Daniel P
      N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:09:20 den 23 november 2006Henrik G
           N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:09:37 den 23 november 2006Peter CCL H...........
                N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:10:06 den 23 november 2006Lars
                     N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:10:16 den 23 november 2006ZONE CAPONE
                          N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:10:37 den 23 november 2006Henrik G
                               N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:10:44 den 23 november 2006ZONE CAPONE
                                    N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:11:01 den 23 november 2006Peter CCL H...........
                                    N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:11:01 den 23 november 2006Lars
                                         N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:11:26 den 23 november 2006ZONE CAPONE
                                              N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:11:36 den 23 november 2006Inches
                                                   N Religiösa övertoner - akademikerförakt15:39 den 23 november 2006Ouch