Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Religiösa övertoner - akademikerförakt
Skrivet av: Ouch
Tid: 2006-11-23 15:39:02

"This new age has been induced by widespread college education and widespread secularism -- Psalms is entirely accurate: "Wisdom begins with fear of the Lord" -- which explains, for example, why only well-educated secularists came to believe that there were no innate nonphysical differences between men and women."

Det här skriver jag inte under  på. Faktum är att jag blir skitförbannad på den här typen av religiöst trams. Att säga att bara "bildade" människor skulle vara korkade nog att tro att det inte finns några icke-fysiologiska skillnader mellan könen säger mycket om den mannens bildningsnivå. Min "bildning" innehåller rätt mycket beteende-ekologi och jag har inga problem med att acceptera dessa skillnader. Men den mannen har förmodligen en nidbild av vad evolutionära processer är och hur de kan forma beteenden.

Det sagt, jag ställer upp på det grundläggande temat att rökmotståndet tar löjliga proportioner.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:08:05 den 23 november 2006Peter CCL H...........
      N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:18:20 den 23 november 2006Daniel P
      N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:09:20 den 23 november 2006Henrik G
           N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:09:37 den 23 november 2006Peter CCL H...........
                N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:10:06 den 23 november 2006Lars
                     N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:10:16 den 23 november 2006ZONE CAPONE
                          N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:10:37 den 23 november 2006Henrik G
                               N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:10:44 den 23 november 2006ZONE CAPONE
                                    N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:11:01 den 23 november 2006Peter CCL H...........
                                    N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:11:01 den 23 november 2006Lars
                                         N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:11:26 den 23 november 2006ZONE CAPONE
                                              N Denna artikel borde passa in på de flesta av oss:11:36 den 23 november 2006Inches
                                                   N Religiösa övertoner - akademikerförakt15:39 den 23 november 2006Ouch