Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ett vintage-fynd i hyllan!
Skrivet av: Ouch
Tid: 2007-01-03 13:24:30

När jag iordningställde mitt rök- och arbetsrum (i alla fall rökrum) och evakuerade mina grejor från det gamla rummet så gjorde jag en upptäckt. Längst in i en hylla låg en ask cigarrer, ett fem-pack i trälåda. Javisst ja, det var ju de jag köpte när mitt första barn föddes 1983! jag och en polare rökte varsin och sedan glömde jag bort dem. Snustorra naturligtvis men nu när jag börjat röka cigarr blev jag ju väldigt intresserad av vad det var för sorts cigarrer. Efter Googling och sökning här på forumet förstod jag att det var cigarrer från sveriges sista cigarrfabrik som upphörde 1997 eller 2002 beroende på källan. Cigarrerna skall också ha Vuelta Abajo-tobak från Cuba i sig. Inlagan härrör enligt texten på täckpappret från Vuelta-regionen och omblad samt täckblad är från Vuelta Abajo. Vet ej om det bara gäller den här sorten som ju heter Vuelta Havana, men någon annan kanske har kunskap om detta? Tänkte det kunde vara en kul grej att visa dem så nu ligger bilder på hemsidan...

homepage.mac.com/kjellfrick/cigar/PhotoAlbum9.html


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ett vintage-fynd i hyllan!13:24 den 3 januari 2007Ouch
      N Ett vintage-fynd i hyllan!13:26 den 3 januari 2007Peter CCL H...........
           N Ett vintage-fynd i hyllan!14:25 den 3 januari 2007COJ
                N Ett vintage-fynd i hyllan!14:42 den 3 januari 2007Peter CCL H...........
                     N Ett vintage-fynd i hyllan!16:08 den 3 januari 2007Ouch
                          N Svensk Tobakshistoria17:18 den 3 januari 2007El Corona
                               N Svensk Tobakshistoria10:44 den 4 januari 2007Knuz
                                    N Svensk Tobakshistoria11:41 den 4 januari 2007Ouch
                               N Svensk Tobakshistoria17:41 den 3 januari 2007Ouch