Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ett vintage-fynd i hyllan!
Skrivet av: Ouch
Tid: 2007-01-03 16:08:32

När jag berättade för dottern (barnet i historien) om cigarrerna i eftermiddags så brerättade hon i sin tur att det finns ett Frans Suells Gymnasium i Malmö. Hon bor där nu och det var tydligen deras vallokal i höstas. Kul info av er grabbar! Keep it coming!

Vad gjorde de för vitolas? Jag har läst här på Cigarrprat att Otto har rökt en cigarr som han kallade "Corona Mindre". Ger mig iofs vibbar till Spader Madame, men OK, de kanske hette så. En annan signatur, "el humo con humor" som hade rökt en "en billig liten cigarill vid namn Matanzas". Slutligen fanns här en signatur "P-O" som inköpt en "Jubileumscigarr" på Tradera. Någon som känner till mer eller som kan tipsa om en bok? Jag är sorgligt okunnig om svensk tobakshistoria, tyvärr.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ett vintage-fynd i hyllan!13:24 den 3 januari 2007Ouch
      N Ett vintage-fynd i hyllan!13:26 den 3 januari 2007Peter CCL H...........
           N Ett vintage-fynd i hyllan!14:25 den 3 januari 2007COJ
                N Ett vintage-fynd i hyllan!14:42 den 3 januari 2007Peter CCL H...........
                     N Ett vintage-fynd i hyllan!16:08 den 3 januari 2007Ouch
                          N Svensk Tobakshistoria17:18 den 3 januari 2007El Corona
                               N Svensk Tobakshistoria10:44 den 4 januari 2007Knuz
                                    N Svensk Tobakshistoria11:41 den 4 januari 2007Ouch
                               N Svensk Tobakshistoria17:41 den 3 januari 2007Ouch