Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Härlig Cohiba, härlig dag
Skrivet av: Olle
Tid: 2007-04-14 17:51:17

Hej,

Har egentligen inte rökt cigarrer på allvar mer än ett år, och gjorde idag en fin upptäckt. 

Har väl som många andra ickecigarrökare köpt en cohiba till nyår, låtit den ligga framme ett par dar på ett okunnigt sätt och sen rökt och fått en rätt frän och otrevlig upplevelse. Jag har således haft en föreställning om att cohiba och cubaner generellt varit starka och fräna pjäser. Har förstås reviderat den föreställningen genom fina romeo y julietas och favoriten HdM double corona samt lite bättre cigarrvett, men av nån anledning har jag inte rökt cohiba under min aktiva (och korta) cigarrkarriär.

Idag satt jag i vårsolen, tog en hof, och tände upp en Siglo II (bra fika-facon tycker jag). Vilken höjdare! Mild, men fint fyllig och smakrik. Perfekt drag. Nötig och fin hela vägen igenom. Kvalitet. En av de bättre cigarrer jag nånsin rökt. 

Skiljer sig olika cohibas mycket? Blir ju onekligen sugen på esplendidos...

Hoppas det är många av er som har fina cigarrupplevelser denna fantastiska vårdag!

Hälsar Olle från Göteborg


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Härlig Cohiba, härlig dag17:51 den 14 april 2007Olle
      N Härlig Cohiba, härlig dag18:42 den 14 april 2007Ouch