Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Härlig Cohiba, härlig dag
Skrivet av: Ouch
Tid: 2007-04-14 18:42:35

Gratulerar till en fin cigarrupplevelse, Olle!

Den här helgen känns som starten på sommarsäsongen. Igår begicks det grillpremiär och det får väl anses som en god start. Goda cigarrer, grill, vin och cubansk rom - mmmums! SLR Petit Corona är en j-t god cigarr när det stämmer!

Idag började jag med en tidig promenad. En Ramon Allones Bits of Havana,fru och kikare samt en fantastisk ljudridå av vårdruckna fåglar gjorde promenaden till en njutning. När jag sedan följde upp med en Indian Tabac Super Fuerte Toro Maduro (puh) kom dagens första och enda besvikelse. Trögt drag, ingen rök och en smak som påminde om Karlssons Klister. Jag lade den i askkoppen efter 2 cm...Hur länge skall de här behöva ligga innan de är rökbara? 

För ett par timmar sedan tog jag en paus i slitet, öppnade en flaska Old Speckled Hen och tände upp en Cohiba Esplendidos (rätt gammal). Nirvana, ren Nirvana! Mild till en början men sedan kom den igång ordentligt! När jag slutade röka den var det 2,5 cm kvar och det snurrade ordentligt i huvudet. 

Nu väntar grillspett och vin samt ännu en god cigarr. Jag tror att det blir en Partagas Corona. Ibland är livet skönt!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Härlig Cohiba, härlig dag17:51 den 14 april 2007Olle
      N Härlig Cohiba, härlig dag18:42 den 14 april 2007Ouch