Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lagring
Skrivet av: Johan
Tid: 2004-12-19 00:24:08

Efter att ha läst en del gamla och nya inlägg blir jag en smula förbryllad. När det gäller 'secundos' typ Consuegras slås det fast att de skall lagras, ju längre desto bättre. Jag fattar detta eftersom de är 'färska' från fabrik till skillnad mot premiumversionen som (väl?) lagras innan den säljs. Så långt allt väl. Jag  läser vidare att om man köper ERDM elle H de Monterey så kan man röka dem direkt. Slutsats: billiga secundos skall lagras, 'dyra' premiumcigarrer kan man röka direkt.

Nu kommer det knepiga. Cohiba Siglo I är väl minst sagt en premiumcigarr, varför skall den då lagras så som beskrivs i en annan tråd i forumet? Har tidigare så förnuftiga och vettga argument upphört att gälla? Jag blir mins sagt konfunderad... Någon som kan reda ut behovet/nödvändigheten med lagring? Kan man köpa premiumcigarer i olika stadium av lagring, och varierar i så fall priset? 

En annan sak som konfunderat mig är varför askan från en 'boxpressed' cigarr inte är fyrkantig...

God Jul 
/Johan


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lagring00:24 den 19 december 2004Johan
      N Lagring01:41 den 19 december 2004ntore
      N Lagring09:36 den 19 december 2004COJ
           N Lagring11:13 den 19 december 2004Johan
                N Lagring...-knapp info när man köper.11:37 den 19 december 2004GöranG
                     N Lagring...-knapp info när man köper.12:34 den 19 december 2004COJ
                          N Lagring...-knapp info när man köper.16:46 den 19 december 2004GöranG
                               N You've got mail......N/T19:27 den 19 december 2004COJ
                                    N You've got mail......N/T22:13 den 19 december 2004GöranG