Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lagring...-knapp info när man köper.
Skrivet av: GöranG
Tid: 2004-12-19 11:37:34

Lagringens betydelse har jag verkligen upptäckt. Men trots flitigt bunkrande har jag inte "kommit ikapp" med mitt cigarrförråd, utan har allt för många omogna "fränt" smakande exemplar fortfarande. Mest beroende på att jag handlat bulk förståss, billiga bundlar för att få volym.

Så därför har jag i stället på sistone försökt att hitta något dyrare premiumcigarrer, som fortfarande inte kostar skjortan, men som är lagrade så att de går röka direkt. 

Men då kommer det stora problemet med den bristfälliga informationen när man skall välja cigarr. Det framgår sällan tydligt hur länge cigarren lagrats, utan det talas om hur länge täckbladet lagrats osv. Dessutom är det nästan helt omöjligt att veta hur cigarren smakar, utan "rated 90 by cigarr xxx" osv. är främsta argumentet. Hur i hela friden skall man få ett bra grepp om hur länge en cigarr lagrats innan man köper den?

Lev väl, GöranG


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lagring00:24 den 19 december 2004Johan
      N Lagring01:41 den 19 december 2004ntore
      N Lagring09:36 den 19 december 2004COJ
           N Lagring11:13 den 19 december 2004Johan
                N Lagring...-knapp info när man köper.11:37 den 19 december 2004GöranG
                     N Lagring...-knapp info när man köper.12:34 den 19 december 2004COJ
                          N Lagring...-knapp info när man köper.16:46 den 19 december 2004GöranG
                               N You've got mail......N/T19:27 den 19 december 2004COJ
                                    N You've got mail......N/T22:13 den 19 december 2004GöranG