Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??
Skrivet av: Ouch
Tid: 2007-05-08 21:06:56

Jag har varken tittat på Gores film eller den här men har hygglig koll på läget ändå, tror jag. Man kan ju alltid hoppas att dessa skeptiker har rätt. En del av dem har dock fortfarande att visa att deras resultat är korrekt tolkade, efter vad jag har läst. Mot deras tolkning står många, många fler som tolkar forskningsresultaten helt annorlunda och som har grava invändningar mot de personers forskning som redovisas i filmen. 

Det krävs rätt mycket kunskap för att utvärdera forskningsrapporter och vi vanliga medborgare som saknar den skolningen kan ju tycka lite hur fan som helst, det gör ju varken till eller från. Att BBC gör en grej av att det finns skeptiker gör inte debatten mer balanserad. Det var säkert inte anledningen heller, här gäller det att sälja lösnummer på sensationsjournalistik troligen.

Egentligen kan man skita i vem som har rätt eller fel här, tycker jag. Användningen av en begränsad resurs som olja, kol eller naturgas borde ske med större försiktighet och man borde se över alternativen och konsekvenserna med stort allvar oavsett om människan bidrar till Global Warming eller ej. Kombinationen av att fossila bränslen blir svårare att få tag på och ett kraftigt förändrat klimat är väl tillräckligt allvarlig för att man skall tänka till utan att göra det här till en prestigefråga?

Tror jag skall röka en cigarr nu! 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??20:27 den 8 maj 2007COJ
      N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:06 den 8 maj 2007Ouch
           N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:17 den 8 maj 2007Pyro
                N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:38 den 8 maj 2007TJ
                     N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??22:46 den 8 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                          N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??09:49 den 9 maj 2007bidevind
                               N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??09:56 den 9 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??10:04 den 9 maj 2007bidevind
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??15:55 den 9 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                               N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??10:07 den 9 maj 2007Kribz
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:08 den 9 maj 2007bidevind
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:12 den 9 maj 2007COJ
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:59 den 9 maj 2007bidevind
                                              N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??14:58 den 9 maj 2007Ouch
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??16:45 den 9 maj 2007norpan
      N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??12:02 den 9 maj 2007mobboegil