Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??
Skrivet av: Peter (Hällingsjö)
Tid: 2007-05-08 22:46:50

Personligen är jag skeptisk till larmrapporterna. Jag ställer mig tvivlande till att det metereoligiska statistikunderlaget som sträcker sig  en ganska kort tidsrymd (något hundratal år) räcker får att extrapolera och dra dessa slutsatser. 

Visst skall man vara vaksam på nyttjandet av ändliga naturresurser och leta alternativ. Men att köra bil på etanol huvudsakligen gjord i brasilien, fraktade med brännoljedrivna skorvar rimmar illa. Varför inte röta skogsavfall och tillverka metanol? Etanol är en politiskt driven käpphäst som tillfredställer miljömuppar och sydeuropeiska överproducerande vinbönder eller? 


Sedan är allt snack om handel med utsläppsrätter inget annat än avlatsbrev för det 21:a århundradet. 

Med allt koldioxidkonsumerande ogräs jag har på tomten är min cigarrökning mer än miljöneutral! Amen!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??20:27 den 8 maj 2007COJ
      N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:06 den 8 maj 2007Ouch
           N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:17 den 8 maj 2007Pyro
                N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:38 den 8 maj 2007TJ
                     N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??22:46 den 8 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                          N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??09:49 den 9 maj 2007bidevind
                               N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??09:56 den 9 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??10:04 den 9 maj 2007bidevind
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??15:55 den 9 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                               N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??10:07 den 9 maj 2007Kribz
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:08 den 9 maj 2007bidevind
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:12 den 9 maj 2007COJ
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:59 den 9 maj 2007bidevind
                                              N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??14:58 den 9 maj 2007Ouch
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??16:45 den 9 maj 2007norpan
      N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??12:02 den 9 maj 2007mobboegil