Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Och ibland händer det...
Skrivet av: LGO
Tid: 2007-09-06 13:52:45

Om han är en skojare eller inte törs jag inte uttala mig om utan att ha läst artiklarna. Och det orkar jag inte göra. Däremot är det ju klantigt bortom all beskrivning att i hans position och i det ämnesområdet ha handen i DEN syltbuken. 

Vi har ältat det förr men visst är det tvärr så att om man, aldrig så vetenskapligt korrekt [med detta inget sagt om Rylanders forskning som jag som sagt inte kan utvärdera], visar att någon aspekt av rökning kanske inte är så farlig så betrktas man automatiskt som en mutad lögnare. Samma sak gäller om man ifrågasätter växthuseffekten eller något annat som det stora flertalet forskare och därmed media och allmänhet är överens om. Som naturvetare blir jag riktigt,riktigt trött på folk som lider så mycket av prestige att de inte kan erkänna att de kanske faktiskt har fel i någon fråga.

Jag fick mig en rolig historia till livs på en kurs i cellbiologi som jag genomled för länge sedan. Det rörde forskningen kring hur muskler kontraherar. Någon stackars ensam forskare hade mycket övertygande visat att del A vandrade på del B och inte tvärtom som resten av världens forskare bestämt hade hävdat i decennier. Han tystades helt enkelt ner. Hans artiklar refuserades och han blev aldrig inbjuden till konferenser. Men till slut fick folk lägga sina livs karriärer på hyllan och acceptera att han, naturligtvis, hade rätt . Snacka om prestige som står i vägen för sanningen.

Numera är det inte bara prestige utan prestige OCH anslagseskanden som hindrar folk att låta udda och/eller kritiska åsikter komma fram. Det måste vara som du har sagt i alla år. Annars var ju din forskning dålig och du får inga pengar...

/LGO


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?11:57 den 6 september 2007bidevind
      N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?12:04 den 6 september 2007Peter (Hällingsjö)
      N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?12:10 den 6 september 2007Lars
      N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?12:26 den 6 september 2007LGO
           N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?13:03 den 6 september 2007bidevind
                N Hur stor blir en "försumbar risk" multiplicerad med 20?13:10 den 6 september 2007LGO
                     N Och ibland händer det...13:18 den 6 september 2007Jörgen
                          N Och ibland händer det...13:52 den 6 september 2007LGO
                          N Men det kan ju vara så att.. 13:55 den 6 september 2007Peter (Hällingsjö)
                               N Men det kan ju vara så att.. 14:10 den 6 september 2007LGO
                                    N Men det kan ju vara så att.. 15:35 den 6 september 2007bidevind
                                         N Men det kan ju vara så att.. 15:49 den 6 september 2007LGO
                                              N Men det kan ju vara så att.. 16:11 den 6 september 2007bidevind
                                    N Men det kan ju vara så att.. 15:43 den 6 september 2007bidevind