Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jamen Steffos tips då!
Skrivet av: bidevind
Tid: 2007-09-11 09:50:47

Det bästa är naturligtvis om man är så lyckligt lottad (det är jag) att man har en bostad där något rum kan inredas som "röksalong" à la 1800-tal eller ett kominerat arbetsrum/röklounge. Eventuellt med ordentliga tätningslister i dörren med mera.

Rent allmänt sett (kan naturligtvis inte veta något om enskilda fall) undrar jag om inte det här med lukter är som med exempelvis flygbuller. Är man flygintresserad, vilket jag är, så måste jag springa ut och kolla på den gamla damen när jag hör att hon är i antågande. Jag syftar på Flygande veteraners gamla Douglas DC-3. Hennes två Pratt & Whintney på 1200 hk vardera och 14 cylindrar, radiellt placerade, SJUNGER!

För andra är detta bara ett j-vla oväsen och borde förbjudas. Nöjesåkning ovanför huvudet på folk som vill ha lugn och ro och som förpestar luften och förstör klimatet.

Vad jag försöker säga är att det är våra personliga preferenser och vår egen psykologi som bestämmer vad vi tycker om eller inte.

Jag har träffat icke-rökande personer som yttrat att de tycker min cigarrök doftar gott. Smaka på den. DOFTAR! Det är inte ofta man hör det ordet om tobaksrök i våra dagar. Det kanske inte är så konstigt med den antirökpropaganda som blir allt mer aggressiv för varje år. Det finns människor idag som fullt och fast tror att en liten pust tobaksrök medför akut livsfara. Sådant STINKER natruligtvis i många bemärkelser och på många plan.

Personligen är jag övertygad att det är en medveten stragei i (för närvarande) just tobaksfrågan. Det som lagstiftarna ännu inte mäktar med (svårt i ett öppet samhälle), nämligen att totalförbjuda tobaken - det ska utplånas via det sociala trycket, alltså göras socialt oacceptabelt. Den stackars kvinnan i Skåne som inte får röka var hon vill på sin egen tomt är tyvärr bara ett tecken på vad som ska komma.

Det hindrar naturligtvis inte att det kan bli för mycket av det goda. Även jag känner ett behov av att fly vid en herf i ett litet rum, undermålig ventilation och cigarrer stora som stridsladdade rökgranater. Då doftar det inte...


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Kallare luft08:28 den 29 augusti 2007Xnarpom
      N Beror väl på vad som...08:50 den 29 augusti 2007COJ
           N Beror väl på vad som...09:16 den 29 augusti 2007Xnarpom
      N Kallare luft08:56 den 29 augusti 2007Lars
           N Kallare luft - Mindre faconer09:12 den 29 augusti 2007Tomas_nrk
                N Kallare luft - Mindre faconer10:17 den 29 augusti 2007bidevind
                     N Kallare luft - Mindre faconer13:34 den 29 augusti 2007Xnarpom
      N Kallare luft15:31 den 30 augusti 2007David A
           N Kallare luft20:15 den 30 augusti 2007Xnarpom
           N Kallare luft12:15 den 9 september 2007Otto
                N Kallare luft13:28 den 9 september 2007David A
                     N Kallare luft08:34 den 10 september 2007Otto
                          N Jamen Steffos tips då!13:18 den 10 september 2007bidevind
                               N Jamen Steffos tips då!22:54 den 10 september 2007Daniel P
                                    N Jamen Steffos tips då!23:53 den 10 september 2007Otto
                                         N Jamen Steffos tips då!09:50 den 11 september 2007bidevind
                                              N Jamen Steffos tips då!11:37 den 11 september 2007Lasse i VF
                                              N Jamen Steffos tips då!10:24 den 11 september 2007higgins
                                                   N Jamen Steffos tips då!10:33 den 11 september 2007bidevind