Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Analys av lackad ceder i Davidoffs humidorer
Skrivet av: David A
Tid: 2007-09-28 20:05:55

Tittade på lite humidorer i veckan, bla från Davidoff. Som jag sett har det skrivit om detta i tidigare trådare men inget verkade vara specifikt om detta och gav inte full information så jag vill ta upp detta för diskussion så att allt kommer fram.

Det verkar finnas två anledningar till att ha lackad ceder invändigt och det ena är, som redan nämnts, att davids fuktare skulle kunna klara fuktningen utan fuktbuffert från träet och minskar därmed risken för fuktskada på träet. Det andra är att man inte vill att cedern ska lukta av sig på på cigarrerna för att man vill att varje cigarr ska smaka och lukta som den är menad.

Den första anledningen kan jag köpa. Den andra anledningen kan jag halvt köpa. Tanken är god, men problemet är att när man får humidoren så luktar den "LACK". Schysst att lägga in sina favoritgarrar för att två år senare inse att de smakar lack. Argumentet mot detta var då att det är som en ny bil, det luktar nytt i början. Kan mycket väl vara så. Men har man lagt ner 20-50K på en humidor så vill man nog inte vara tvungen att stoppa in billiga garrar i den i 1 år innan man kan använda den. Jag ser bara inte hur lacklukten kan försvinna så snabbt.

Slutsats: Det blir ingen humidor från Davidoff(inte för att cedern är lackad utan för att jag inte har råd )


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Analys av lackad ceder i Davidoffs humidorer20:05 den 28 september 2007David A
      N Analys av lackad ceder i Davidoffs humidorer20:28 den 28 september 2007COJ
           N Analys av lackad ceder i Davidoffs humidorer00:40 den 29 september 2007David A
                N Analys av lackad ceder i Davidoffs humidorer10:31 den 29 september 2007COJ
                     N Analys av lackad ceder i Davidoffs humidorer14:55 den 29 september 2007David A
                          N Analys av lackad ceder i Davidoffs humidorer15:09 den 29 september 2007COJ
                               N Analys av lackad ceder i Davidoffs humidorer15:46 den 29 september 2007David A