Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2008-03-02 21:14:16

L.S.,

För de som ännu inte haft tillfälle att stifta personlig eller elektronisk bekantskap med mig, kan jag kort sammanfatta min situation i att jag före jul drabbades av en lätt och turligt nog begränsad hjärninfarkt. Då min tobakskonsumtion vid tillfället kan skattas till runt 1 pipa och 3 longfillers per dag, fann den inkompetente neurolog som först behandlade mig det fullständigt förkastligt att framhärda i tobaksbruket eftersom detta i princip skulle döda eller i alla fall fullständigt paralysera mig i brådrasket:

www.carlscorona.com/forum/ShowMessage.asp?ID=53620
www.carlscorona.com/forum/ShowMessage.asp?ID=53840

De två ovanstående länkarna ger en ganska välvisande bild av hur den obekväme gamen i människoskepnad inte bara gav råd direkt olämpliga för min belägenhet utan ävenbildligt  ritualoffrade mig på sitt skrivbord för hans egen rök-antipatis skull.
Efter att ha mått synnerligen uselt sedan i julas, företogs en långhelg i Groningen med hustrun där vänner besöktes och riktig äcklig föda intogs (delvis) på skithaket "de Brasserie" där jag länge och väl funderade på hur man lyckas få en "Cordon bleu" att smaka noll och intet samt ännu mer besynnerligt, hur man kommer på idén att att servera denna med en sås bestående endast av apelsinjuice och ketchup. På min ära ett riktigt vidrigt concept som nog länge kommer att försvara sin plats i top-10 på min vidrigaste-maträtter-någonsin-lista. I alla fall är en av de sagda vännerna cardiolog till yrket och efter att han uförligt förhört sig om min belägenhet, förklarade han sin kollega fullständigt okunnig inom sjukdomsbilden han kallade "young stroke", ansenligt inkompetent i övrigt och förhörde sig sedan "en passant" huruvida denne gris met stetoskop månne hade fått sin utbildning i de inre delarna av Suriname. Efter ett utbrott i riktning mot min Nemisis, säger sedan denne vän och hedersman att "Den läkare som plägar upplägga fullständigt rökförbud för någon som enkom rekreativt röker och dessutom inte inhalerar, pysslar mer med politik än medicin" - så att även hustrun hörde det ordentligt. Någon minut senare kom även kommentaren "Njut du av din söndagscigarr bara, det borde fanimig fler göra", i samband med mitt ventilerande av en önskan att i alla fall kunna njuta en god havanna på söndagsaftonen. Så långt är jag ånyo en glad och lycklig man, ehuro jag nu sitter med ett litet dilemma. Eftersom jag gett och bytt bort alla lådor och nu tvingas konstatera att mitt cigarrförråd inskränker sig till några flockar av föjande cigarrer:
-Montecristo 2
-Montecristo Robusto EL'06
-Bolivar Gold medal
-Bolivar RC
-RASS
-San Cristobal la Punta
-Cohiba Robusto.
Vilken är lämpligast att nyttja i min nuvarande eufori?

Ett raskt svar med ett trevligt förslag emottages med tacksamhet.

-Martin


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)21:14 den 2 mars 2008Martin Nilsson
      N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)07:37 den 3 mars 2008Joppe
      N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)07:38 den 3 mars 2008Larshak
      N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)08:46 den 3 mars 2008Peter_nrk
      N Det är gott att...10:25 den 3 mars 2008COJ
      N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)13:30 den 3 mars 2008Peter (Hällingsjö Herfing Militia)
      N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)21:27 den 2 mars 2008Björn
           N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)21:31 den 2 mars 2008bidevind
                N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)21:35 den 2 mars 2008Daniel P
                     N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)22:06 den 2 mars 2008TJ
      N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)22:14 den 2 mars 2008Seven
           N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)22:35 den 2 mars 2008Lars
                N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)22:43 den 2 mars 2008leffe
                     N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)06:43 den 3 mars 2008higgins
                          N Hurra, prisa gudarna, slakta geten och tänd cigarrerna :)10:14 den 3 mars 2008Otto
                               N Härligt att se dig tillbaka...12:43 den 3 mars 2008Pyro
                                    N Härligt att se dig tillbaka...16:34 den 3 mars 2008Xnarpom
                                         N Härligt att se dig tillbaka...07:31 den 4 mars 2008Jeeves