Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ser man baggar med blotta ögat?
Skrivet av: Ola
Tid: 2008-03-19 20:47:35

Jag håller på att frysa alla pinnar i bjudidoren efter misstänkta bagghål på två garrar längst ned. Inte kul. Den som inte tycker det skär i hjärtat att stoppa in sina älskade cohibor och bolivarer i frysen har inga känslor. Ett nödvändigt ont, kort sagt. Inga andra pinnar har några hål, så om det finns några baggar i livet har de i alla fall inte hunnit göra så mycket än. Kan mycket väl tänka mig att hålen härrör från baggar som redan är hädangångna före export, men har ingen lust att chansa så därför blev det frysen trots allt. Men, nu till frågan, hur ser jag om grumset på botten av humidoren är baggar eller bara tobaksflagor? Går det att med blotta ögat identifiera baggarna? Rör de på sig? Räcker det med förstoringsglas eller måste man ha mikroskop? Jag vill ju för död och pina inte stoppa tillbaka pinnarna om det finns baggar kvar. Och om det är baggar, hur sanerar jag lådan? Räcker det att dammsuga ur den eller kan krypen klamra sig fast?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ser man baggar med blotta ögat?20:47 den 19 mars 2008Ola
      N Ser man baggar med blotta ögat?20:52 den 19 mars 2008LGO
           N Ser man baggar med blotta ögat?21:07 den 19 mars 2008Ouch
           N Ser man baggar med blotta ögat?21:24 den 19 mars 2008jeppe
      N Ser man baggar med blotta ögat?21:12 den 19 mars 2008COJ
           N Ser man baggar med blotta ögat?22:49 den 19 mars 2008Ola
      N Ser man baggar med blotta ögat?22:17 den 19 mars 2008LGO
           N Åter igen Ola...06:29 den 20 mars 2008Pyro
                N Falskt larm20:44 den 20 mars 2008Ola