Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Falskt larm
Skrivet av: Ola
Tid: 2008-03-20 20:44:39

Nu är den sista pinnen i frysen. Sitter och granskar grumset på bjudidorgolvet med förstoringsglas. Hittar inte en endaste prick som ser ut som en bagge. Inga garrar av bortåt hundra utöver de misstänkta två som utlöste paniken har några hål. När jag dissekerar den av de två misstänkta JLP med det största hålet är det mest uppseendeväckande jag hittar en liten ljus förhårdnad i tobaken innanför hålet. Jag gissar att den eventuella bagge och dess avkomma som kanske har bott i garren är döda sedan länge. Kanske fanns där baggar som strök med när Habanos fryste den på Kuba. Det är rimligt att anta att dyrarare pinnar där samma sak händer granskas och kasseras före export, men att man inte är lika noggrann med budgetpinnar som JLP. 
Mina iakttagelser styrker snarast tesen att Habanos frysning faktiskt är pålitlig. Förmodligen har jag fryst alltsammans i onödan. Men nu är det gjort och enligt samstämmiga uppgifter från bröder här på forumet påverkar det ju inte smaken, så då är väl ingen skada skedd. Och jag drar ett bloss av lättnad.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ser man baggar med blotta ögat?20:47 den 19 mars 2008Ola
      N Ser man baggar med blotta ögat?20:52 den 19 mars 2008LGO
           N Ser man baggar med blotta ögat?21:07 den 19 mars 2008Ouch
           N Ser man baggar med blotta ögat?21:24 den 19 mars 2008jeppe
      N Ser man baggar med blotta ögat?21:12 den 19 mars 2008COJ
           N Ser man baggar med blotta ögat?22:49 den 19 mars 2008Ola
      N Ser man baggar med blotta ögat?22:17 den 19 mars 2008LGO
           N Åter igen Ola...06:29 den 20 mars 2008Pyro
                N Falskt larm20:44 den 20 mars 2008Ola