Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Afrika,,,-apple tobaco
Skrivet av: GöranG
Tid: 2005-02-06 11:17:47

En vacker dag i somras hade vi fest tre familjer. David hade varit i Iran och köpt med sej en vacker vattenpipa samt olika sorters tobak till denna. Tobaken var smaksatt med körsbär bla och väldigt våt, nästan som marmelad! Det var nästan omöjligt att få den att brinna, tydligen använder man brinnande kol som man lägger tillsammans med tobaken för att den skall brinna. Vi tog grillkol och försökte få fyr på körsbärssmeten och puffade vilt för att hålla igång glöden. Visst funkade det, men det är nog det äckligaste jag provat. Smaksatt tobak, Burr! Tur att jag hade med mej en välfylld humidor, den blev mycket uppskattad och höll oss rykande till 03.00! Dessutom hade David köpt Cobanska Montecristo billigt i Iran, de röker som borstbindare och har inget embargo mot Cuba samt låga priser rent generellt. Tyvärr är det så sällan jag har någon bekant som åker till Iran...

Appropå konservativa muslimer så vandrade jag genom marknaden på huvudstaden Male på Maldiverna. De är ju strängt muslimska så man skall inte visa för mycket hud, inte dricka alkohol osv. Men betelnötter och all annan knark såldes helt öppet på marknaden! Detta såg jag när jag spionerade på vår reseledare som smög tillbaka till turistshopen som han ledde oss till. Där fick han en näve pengar som tack för alla turister han dragit in i affären. Därefter gick han rakt till marknaden och köpte små påsar med rökbara och tuggbara grejer...Eftersom jag inte köpt något alls från turistshopen under första vändan gick jag nu tillbaka i rena ilskan och hårdprutade på de grejor jag tidigare sett och lät förstå att jag sett vad de pysslade med...fick ungefär 90% rabatt! Men lite lurad blev jag ändå därför att de vackra badshortsen med underbart tryck tappade färgen efter en promenad i vattenbrynet på vår ö... Haha.

lev väl, GöranG


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Afrika08:45 den 6 februari 2005Johan
      N Afrika,,,-apple tobaco11:17 den 6 februari 2005GöranG
           N Afrika,,,-apple tobaco12:55 den 6 februari 2005Jocke
                N Afrika,,,-apple tobaco13:07 den 6 februari 2005GöranG
                     N Angående vattenpipa13:16 den 6 februari 2005Pyro
                          N Vattenpipors Rening Och Njutning!13:58 den 6 februari 2005Rebel Rob
      N Afrika15:50 den 6 februari 2005mobboegil
           N Afrika20:56 den 6 februari 2005Crona
                N Jag vet19:02 den 7 februari 2005COJ
                     N Jag vet inte heller men....23:56 den 8 februari 2005MK
      N Inga mer kända cigarrer...21:55 den 8 februari 2005Kenneth G