Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??
Skrivet av: bidevind
Tid: 2007-05-09 11:08:08

God hushållning kan väl aldrig vara fel, visst är det så. Men jag frågar mig själv om folk i inflytelserik ställning, typ Goore, säger om rökning och global uppvärmning som de gör - har dessa människor inte förlorat all trovärdighet då?

Är det sådana personer vi bör överlåta världens hushåll åt?

Hjälper vi verkligen världen genom att låta sådana personer använda skattehöjningar som styrmedel. Varför säger dessa personer inte att pengarna i första hand inte ska gå in statens stora svarta hål, utan ska gå till dem som lider skada (till exempel jordbruket för ytozon från förbränningsmotorer). Först när ingenting annat är praktiskt möjligt skulle miljöförstöring tillåtas öka statens förtjänst.

Så resonerar jag, men jag litar å andra sidan inte mer på politiker än jag orkar slänga dem!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??20:27 den 8 maj 2007COJ
      N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:06 den 8 maj 2007Ouch
           N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:17 den 8 maj 2007Pyro
                N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:38 den 8 maj 2007TJ
                     N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??22:46 den 8 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                          N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??09:49 den 9 maj 2007bidevind
                               N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??09:56 den 9 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??10:04 den 9 maj 2007bidevind
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??15:55 den 9 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                               N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??10:07 den 9 maj 2007Kribz
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:08 den 9 maj 2007bidevind
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:12 den 9 maj 2007COJ
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:59 den 9 maj 2007bidevind
                                              N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??14:58 den 9 maj 2007Ouch
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??16:45 den 9 maj 2007norpan
      N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??12:02 den 9 maj 2007mobboegil