Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??
Skrivet av: COJ
Tid: 2007-05-09 11:12:44

Jag predikade INTE en forsatt rovdrift av naturens resurser, om nu någon tyckte sig läsa det i min post.
Bara att jag är mycket skeptisk till teorin att den globala uppvärmningen är skapad av människan. 

Ändliga resurser måste brukas med förstånd och även om olika typer utsläpp/avgaser inte bidrar till den globala uppvärmningen så är de inte nyttiga i närmiljön så det finns goda skäl att hitta alternativa energikällor.

En annan sak som oroar mig är att om man ensidigt beskyller all uppvärmning, för det är helt klart att vi har en uppvärmning, på CO2 så kommer man också att lägga alla ansträngningar och pengar på att begränsa den och när det då, som jag tror, visar sig att det inte var orsaken så har man bränt alla resurser på detta och har inte några kvar till att hjälpa de som verkligen hamnar i svåra situationer pga uppvärmningen.
Det var varmare än vad vi har nu under tidiga medeltiden och på bronsåldern och då gick det bra, vi fick inte en utbredning av Sahara upp till Berlin eller annat nonsens, MEN det fanns inte tillnärmelsevis lika många människor då som nu så man kan utan vidare förutsätta att manniskor i dag bebor områden som kommer att drabbas och att de inte utan vidare kan flytta därifrån.
Så resurser kommer att behövas för att hjälpa dem.
Framför allt i utveklingsländer.

Keep Puffing

COJ


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??20:27 den 8 maj 2007COJ
      N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:06 den 8 maj 2007Ouch
           N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:17 den 8 maj 2007Pyro
                N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??21:38 den 8 maj 2007TJ
                     N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??22:46 den 8 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                          N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??09:49 den 9 maj 2007bidevind
                               N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??09:56 den 9 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??10:04 den 9 maj 2007bidevind
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??15:55 den 9 maj 2007Peter (Hällingsjö)
                               N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??10:07 den 9 maj 2007Kribz
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:08 den 9 maj 2007bidevind
                                    N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:12 den 9 maj 2007COJ
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??11:59 den 9 maj 2007bidevind
                                              N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??14:58 den 9 maj 2007Ouch
                                         N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??16:45 den 9 maj 2007norpan
      N OT:Tror du på teorierna om Global Uppvärmning??12:02 den 9 maj 2007mobboegil