Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Röka in sig (Nybörjare)
Skrivet av: Stefan_stel
Tid: 2008-01-27 00:05:35

Då jag är en nybörjare så har jag ställt mig följande fråga: Hur röker man in sig? Dvs hur blir man en ickenybörjare?

Är det bara att röka på? Efter att häromdagen rökt en Jose L Piedra Brevas så hade jag slut på billiga cigarrer och rökte då en Cohiba Siglo II och kom fram till att jag endast kände en marginell skillnad. Så liten att det kan ha varit inbillning. Brevas kostade mig c:a 17:- (Sverige) och Siglo II runt 60:- (Kuba). 

Frågan är alltså om jag borde fortsätta att tokröka billiga garrar (JLP Brevas, Quintero Nacionales, La Flor de Cano Petit Coronas) ett tag tills jag kan känna någon skillnad? Jag röker typ en om dagen som det är nu. Och hur vet jag att jag är mogen för att börja röka lite bättre grejjer? Skall jag prova med någon riktig cigarr någon gång per månad för att se om jag uppskattar dessa, eller?

För övrigt så väcktes mitt cigarrintresse då jag i november var i Kuba för första (inte sista, vilka brudar!) gången, och kom hem med En låda Cohibas Maduro 5 Genios, några Cohiba Siglo II, några Hoyo de Monterrey och några Guantanamera. Alla köpta i sjyssta affärer.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Röka in sig (Nybörjare)00:05 den 27 januari 2008Stefan_stel
      N Röka in sig (Nybörjare)13:42 den 27 januari 2008Jörgen
           N Röka in sig (Nybörjare)14:53 den 27 januari 2008Joppe
                N Röka in sig (Nybörjare)15:16 den 27 januari 2008nisse62
                     N Röka in sig (Nybörjare)23:34 den 28 januari 2008Jeppe
      N Röka in sig (Nybörjare)00:12 den 29 januari 2008Tony
      N Röka in sig (Nybörjare)09:55 den 29 januari 2008Jesper
      N Röka in sig (Nybörjare)11:10 den 29 januari 2008LGO