Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Röka in sig (Nybörjare)
Skrivet av: nisse62
Tid: 2008-01-27 15:16:46

Jag håller med de andra om att det är bara att röka på.

Men det är också viktigt att påpeka att bara för att en cigarr är billig och en annan är dyr så behöver inte just du tycka att den dyrare är bättre. Smaken skiljer från individ till individ men jag tror att de flesta av oss kan lista några cigarrer där det skiljer minst 200% i pris och där man tycker att den billigare är godare.
I mitt så tycker jag ju till exempel att ex en Partagas shorts (finns för runt $100 lådan) är mycket godare än en Davidoff Millenium blend som kostar mångdubbelt mer. I mitt fall finns det fler exempel men jag ville bara illustrera med ett för att du ska veta att du kanske aldrig kommer att tycka att Cohiban är väsentligt mycket bättre än din Quintero.

Sedan är det också så att smaken utvecklas med tiden och vad man gillar idag behöver man inte nödvändigtvis gilla imorgon. Men det behöver inte automatiskt gå mot dyrare cigarrer även om det ofta gör det

Försök hitta någon herf i närheten och gå dit och träffa andra cigarrister så märker du att det är ett utmärkt sätt att lära sig mer om cigarrer och på köpet kommer du att träffa en massa trevliga människor.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Röka in sig (Nybörjare)00:05 den 27 januari 2008Stefan_stel
      N Röka in sig (Nybörjare)13:42 den 27 januari 2008Jörgen
           N Röka in sig (Nybörjare)14:53 den 27 januari 2008Joppe
                N Röka in sig (Nybörjare)15:16 den 27 januari 2008nisse62
                     N Röka in sig (Nybörjare)23:34 den 28 januari 2008Jeppe
      N Röka in sig (Nybörjare)00:12 den 29 januari 2008Tony
      N Röka in sig (Nybörjare)09:55 den 29 januari 2008Jesper
      N Röka in sig (Nybörjare)11:10 den 29 januari 2008LGO