Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Röka in sig (Nybörjare)
Skrivet av: Tony
Tid: 2008-01-29 00:12:46

Tänkte bara lägga in lite tankar från en nybörjare till en annan. Jag har varit cigarrökare i snart två år och har gjort en del erfarenheter som kanske kan vara intressanta. Vårt (nybörjarens) grundläggande problem är att vi inte kan köpa lagrade cigarrer i den omfattning vi röker. Nybörjarperioden präglas, åtminstone har det varit så för min del, av att vi köper lite lådor här och där och det är först när dessa börjar ta slut som cigarrerna börjar närma sig gränsen för vad de har att erbjuda. Det finns ett par vägar att gå för att komma runt detta dilemma, dels finns det rasande trevliga BOTLs som säljer cigarrer på 08bolmers som ofta är lite äldre än dem vi annars kommer över, dels kan vi trada med våra nyinköpta cigarrer om det är någon kvalitet på dem och slutligen finns det alltid kubanska cigarrer att köpa som har några år på nacken. Just the cuban way har blivit en av mina metoder för att komma över vällagrade cigarrer, det finns dock en del problem även med detta som du säkert kan läsa dig till när du Cigarrprats arkiv.

Så till din fråga om du ska "...fortsätta att tokröka billiga garrar..." Nä, det ska du inte. Du ska tokröka goda cigarrer. Lyckligtvis finns det dock cigarrer som är både OK i priset samt goda. Sök på Cigarrprat så hittar du gott om listor på favoritcigarrer som du kan välja och vraka bland.
Så småningom, om du köper mer än du hinner röka, kommer du att nå det stadium då du plötsligt har humidorerna fulla med goda cigarrer med ett eller två år på nacken. Själv har jag långt kvar till detta, men jag jobbar på det. 

Så, som dem andra redan har skrivit, fortsätt röka så mycket du hinner och har lust med. Gå på så många herfar du får möjlighet till. Så plötsligt en dag händer det... 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Röka in sig (Nybörjare)00:05 den 27 januari 2008Stefan_stel
      N Röka in sig (Nybörjare)13:42 den 27 januari 2008Jörgen
           N Röka in sig (Nybörjare)14:53 den 27 januari 2008Joppe
                N Röka in sig (Nybörjare)15:16 den 27 januari 2008nisse62
                     N Röka in sig (Nybörjare)23:34 den 28 januari 2008Jeppe
      N Röka in sig (Nybörjare)00:12 den 29 januari 2008Tony
      N Röka in sig (Nybörjare)09:55 den 29 januari 2008Jesper
      N Röka in sig (Nybörjare)11:10 den 29 januari 2008LGO