Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Erfarenheter från förfalskningar?
Skrivet av: Jörgen
Tid: 2008-02-07 00:35:38

Trist att läsa att man kan åka på att köpa förfalskningar även i de officiella butikerna.

Men nästan ingenting förvånar längre. Jag har mer och mer börjat tro att Kuba i själva verket är ett av de sämre ställena i världen att handla kubanska cigarrer på. Om man vill vara säker på äkthet, kvalitet, korrekt förvaring etc förefaller det vara bättre att hålla sig till de etablerade seriösa handlarna på andra håll i världen.

Cohiba Esplendido är världens mest förfalskade cigarr och Cohiba i allmänhet det mest förfalskade märket. Utöver Cohiba kan man lugnt räkna med att det dräller av förfalskningar av alla de stora märkena.

Har en fusk-Esplendido liggande sedan några år. Jag lär nog aldrig ödsla tid på att röka den.

Vad gäller kvaliteten på ful-kubaner har jag läst mig till att det kan vara hela skalan från alldeles tvättäkta cigarrer som helt enkelt är stulna, till det som Smeddie beskriver. Det "bästa" man kan hoppas på är att de åtminstone består av tobaksblad rakt igenom och är rullade av någon som kan rulla. I så fall bör man få något som påminner om de "peso-cigarrer" som kubanerna rullar och röker själva och som en del turister köper med sig. Beställ gärna ett gäng sådana av din kompis, de lär vara goda!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Erfarenheter från förfalskningar?00:52 den 6 februari 2008Lars-Hugo
      N Erfarenheter från förfalskningar?00:14 den 7 februari 2008Smeddie
           N Erfarenheter från förfalskningar?00:35 den 7 februari 2008Jörgen
                N Erfarenheter från förfalskningar?01:18 den 7 februari 2008Lars
                N Erfarenheter från förfalskningar?01:24 den 7 februari 2008Lars-Hugo
                     N Erfarenheter från förfalskningar?10:01 den 7 februari 2008Jörgen
                          N Erfarenheter från förfalskningar?10:45 den 7 februari 2008nisse62
                               N Erfarenheter från förfalskningar?09:55 den 8 februari 2008Magnus (Gävle)
      N Erfarenheter från förfalskningar?12:37 den 8 februari 2008Ola
           N Bra tanke men....13:31 den 8 februari 2008Peter (Hällingsjö Herfing Militia)
                N Bra tanke men....13:43 den 8 februari 2008Ola
                     N Bra tanke men....16:05 den 8 februari 2008Otto
                          N Bra tanke men....18:27 den 8 februari 2008Cartesius
                     N Bra tanke men....18:57 den 8 februari 2008Lars-Hugo
                          N Bra tanke men....19:36 den 8 februari 2008Ola
                               N Bra tanke men....21:49 den 8 februari 2008Lars-Hugo