Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Erfarenheter från förfalskningar?
Skrivet av: Lars-Hugo
Tid: 2008-02-07 01:24:12

Visst är det trist, men kanske inte så konstigt då det trots allt är en planekonomi med allt vad detta innebär (utan att för den skull försöka dra igång någon politiskt ideologisk diskussion).

Att det säljs förfalskningar i de officiella butikerna är nog inget konstigt. Troligen är det någon jinetero 
stavning? (läs fixare) som själv eller bett en anställd smuggla ut och byta ut mot kopior.

Jag valde bort just esplendidos (trots att jag gillar dem, originalen alltså,) just beroende på risken för förfalskningar (även i de officiella butikerna). Jag har inte heller någon anledning att misstro han (den drabbade) som berättade historien för mig.

Läste någonstans att en städare på hotell på en dag kunde dra in dricks motsvarande vad en hjärnkirurg tjänade på en månad. Kanske inte så konstigt att folk ”fixar” då (även om det är trist för den som blir drabbad).

Ett tips jag har hört är att ta med sig västvaror att använda i byte, kameror, datorer, klockor etc. Detta är tydligen hårdvaluta där. Vad det gäller pesoscigarrerna, tyvärr har den gode vännen redan åkt, och jag misstänker att hans tillgång till Internet på platsen (och därvidlag möjligheten att läsa mail) är begränsade av flera skäl.

Har någon av er stött på andra märken/varianter som varit förfalskade?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Erfarenheter från förfalskningar?00:52 den 6 februari 2008Lars-Hugo
      N Erfarenheter från förfalskningar?00:14 den 7 februari 2008Smeddie
           N Erfarenheter från förfalskningar?00:35 den 7 februari 2008Jörgen
                N Erfarenheter från förfalskningar?01:18 den 7 februari 2008Lars
                N Erfarenheter från förfalskningar?01:24 den 7 februari 2008Lars-Hugo
                     N Erfarenheter från förfalskningar?10:01 den 7 februari 2008Jörgen
                          N Erfarenheter från förfalskningar?10:45 den 7 februari 2008nisse62
                               N Erfarenheter från förfalskningar?09:55 den 8 februari 2008Magnus (Gävle)
      N Erfarenheter från förfalskningar?12:37 den 8 februari 2008Ola
           N Bra tanke men....13:31 den 8 februari 2008Peter (Hällingsjö Herfing Militia)
                N Bra tanke men....13:43 den 8 februari 2008Ola
                     N Bra tanke men....16:05 den 8 februari 2008Otto
                          N Bra tanke men....18:27 den 8 februari 2008Cartesius
                     N Bra tanke men....18:57 den 8 februari 2008Lars-Hugo
                          N Bra tanke men....19:36 den 8 februari 2008Ola
                               N Bra tanke men....21:49 den 8 februari 2008Lars-Hugo