Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Bra tanke men....
Skrivet av: Lars-Hugo
Tid: 2008-02-08 18:57:44

Magnus, du har förmodligen rätt! Snarare smugglar ”jinteron” in en extra låda, trycker in en förfalskad låda bland de andra, till en kund som köper flera ”äkta” lådor vid ett och samma tillfälle (där ”jinteron” därför rätt säker på att dessa inte lär öppnas förre de kommit fram till slutdestinationen i utlandet). Sedan kör denne en ”klassiker”, säljer en annan låda inne i butiken utan kvitto (till den kund som inte frågar efter ett). Läste någonstans att snittinkomsten på Kuba är $10 per månad i lön. På så sätt har den fixande butiksarbetaren (som om han/hon följer snittinkomsten) på en dag tjänat upp till två och en halv årslön, detta på en dag.

Jag har rest en hel del i andra kommunistländer (innan sovjetunionens fall och tillbakadragande) och detta är något av en klassisk konsekvens av planekonomin. Även om jag avskyr att bli lurad, så måste jag säga att jag förstår dessa fattiga satar.



Nja, Ola, domänen är registrerad i Kanada, men visst, man kanske skulle passa på att beställa en ny universitetsexamen också, kanske en Master's degree eller varför inte en PhD på en gång.

Jag tvivlar samtidigt att just kubaner beställer därifrån. Kuba är ju inte kända för att vara snälla med internetförbindelser till folket, i synnerhet då inte sådana som utnyttjar kubanska ekonomiska intressen (eller för den delen är regimkritiska).

Skulle nog snarare tro att de kopior som säljs på Kuba förmodligen är just inhemska kopior både i avseendet rullning och tryck.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Erfarenheter från förfalskningar?00:52 den 6 februari 2008Lars-Hugo
      N Erfarenheter från förfalskningar?00:14 den 7 februari 2008Smeddie
           N Erfarenheter från förfalskningar?00:35 den 7 februari 2008Jörgen
                N Erfarenheter från förfalskningar?01:18 den 7 februari 2008Lars
                N Erfarenheter från förfalskningar?01:24 den 7 februari 2008Lars-Hugo
                     N Erfarenheter från förfalskningar?10:01 den 7 februari 2008Jörgen
                          N Erfarenheter från förfalskningar?10:45 den 7 februari 2008nisse62
                               N Erfarenheter från förfalskningar?09:55 den 8 februari 2008Magnus (Gävle)
      N Erfarenheter från förfalskningar?12:37 den 8 februari 2008Ola
           N Bra tanke men....13:31 den 8 februari 2008Peter (Hällingsjö Herfing Militia)
                N Bra tanke men....13:43 den 8 februari 2008Ola
                     N Bra tanke men....16:05 den 8 februari 2008Otto
                          N Bra tanke men....18:27 den 8 februari 2008Cartesius
                     N Bra tanke men....18:57 den 8 februari 2008Lars-Hugo
                          N Bra tanke men....19:36 den 8 februari 2008Ola
                               N Bra tanke men....21:49 den 8 februari 2008Lars-Hugo