Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2007-06-11 15:30:12

Pga en överilad handling fraan min arbetsgivares sida kommer rökning att bli förbjudet paa mitt kontor (och i övriga byggnade med för den delen) fr.o.m. den 1/7. Saaledes försvinner den förnäma möjligheten att njuta rökbar tobak paa kontoret lika hastigt och oväntat som hemma efter vaar första unge sett dagens ljus. De rökningsmöjligheter som kvarstaar är en fast kväll i veckan samt uterökning eller rök i eget fordon när resterande delen av familjen inte aaker med.
Om jag räknar optimistiskt kommer det paa sin höjd att bli 1-3 cigarrer i veckar framöver. Vilket mörker.
Jag sökte även hindra rökförbudet paa arbetsplatsen genom en intern besvärsskrift men fick idag besked fraan huvuddirektören paa personalavdelningen att inte bara facket stod fyrkant bakom beslutet utan även hälsokommitén och  organisationsläkaren. Paa min begäran om undantag för rökning paa egna kontoret med dörren stängt reagerades svagt med kommentaren att "andras hälsa sätts paa spel daa denna aatgärd [stängd dörr] inte är tillräcklig för att garantera övriga anställdas säkerhet"  - detta med bakgrund av att kontoret är placerat ca 200m fraan en 6-filig motorväg i en del av Holland som har den sämsta luftkvalitén med högsta halten smaapartiklar. Konkret betyder detta att man dör c:a 3.5 aar tidigare än en som bor paa gränsen till Tyskland i höjd med Ostfriesland. Vad är lite arom fraan en god cigarr daa och daa i jämförelse? Sila mygg och svälj elefanter...

-Martin (paa denna mörkrets dag i Herrens aar 2007)


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen15:30 den 11 juni 2007Martin Nilsson
      N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen16:02 den 11 juni 2007Ouch
           N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen17:32 den 11 juni 2007higgins
                N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen11:08 den 12 juni 2007Martin Nilsson
                     N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen11:21 den 12 juni 2007Xnarpom
                          N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen13:12 den 12 juni 2007Martin Nilsson
                               N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen20:30 den 12 juni 2007Xnarpom
                                    N Ofrivillig sänkning av rökfrekvensen09:18 den 13 juni 2007Martin Nilsson
      N Kära livsnjutare!12:17 den 13 juni 2007bidevind
           N Kära livsnjutare!13:22 den 13 juni 2007Martin Nilsson
                N Kära livsnjutare!15:26 den 13 juni 2007bidevind
                     N Kära livsnjutare!19:30 den 13 juni 2007Lasse i VF
                          N Kära livsnjutare!20:19 den 13 juni 2007bidevind